TvQuran

٢٠١٠-٠٥-٢٢

ايدكوا معانا

للطباعة انقر


علي الاقل بكده نكون عملنا خطوة ايجابية لحل المشكله

وياريت كمان لو شفنا اي حد بيرش قدام بيته اومحله ننبهه لخطورة الوضع وان الميه اللي بيهدرها دلوقتي ومش حاسس بقيمتها ممكن جدا نصحا الصبح مانلاقيهاش
ونفهم ولادنا وقرايبنا وكل اللي حوالينا لو ماكنانوش يعرفوا ايه الحكاية ، نعرفهم مدي خطوره الوضع

صحيح انا حاولت اكلم واحده وافهمها خطورة الموقف بصتلي باستغراب وكأني واحده مجنونه باقول كلام مش منطقي وازاي النيل دا كله هاينشف من شوية الميه اللي بترشهم قدام بيتها ، وعشان ماتتعبش دماغها خدتني علي اد عقلي واول ما دورت وشي ومشيت رجعت ترش تاني ما انا مجنونه بقي وليس علي المجنون حرج :))

هانتعب في الاول بس باذن الله هانلاقي نتيجه

البوست عن مدونة نوارة

4 comments:

Rushdy Kamel يقول...

هي فعلا مهمة صعبة جدا
ومحتاجة تكاتف اعلامي

غير معرف يقول...

باعتبار احنا عندنا خبرة بمشكلة المياه خاصة صيفا ، فأؤكد لكم أن هذه الحلول ليست حلول لا فائدة منها ، بالعكس حلول مهمة جدا ..
ربما تؤدي مشكلة المياه في مصر الى تنبه العرب أننا مقبلين على حروب ماء .. كتب أحد المعلقين مرة أن العرب هم أقل من يملك الماء في كل العالم وأن على أهل الخليج في المستقبل ان يبدلوا كل جالون نفط بجالون ماء .. بس من يقرأ ؟

غير معرف يقول...

مدونة رائعة حقا والكتابة باسلوب جميل ..واتفضلى شرفينى بزيارة مدونتى المتواضعة http://misralmostabal.blogspot.com/

غير معرف يقول...

ثقافة الهزيمة .. عصابة البقرة الضاحكة 6‏

و فى حوار مع القيادى الأخوانى إبراهيم صلاح المقيم فى سويسرا منذ عام 1957 و نشرته جريدة المصرى اليوم فى 23 إبريل 2011 جاء فيه وما صحة ما نشرته بعض المواقع من أخبار عن رفض سويسرا عرضاً مصرياً لشراء بنادق قناصة وقت الثورة؟ - حدث بالفعل وحكاها لى أحد رجال المخابرات السويسريين فى حضور عدد من الشخصيات العامة، وقال أنه بعد أندلاع الثورة بيومين تقدم السفير المصرى فى سويسرا مجدى شعراوى، وهو صديق مقرب من «مبارك»، بطلب للحكومة السويسرية لشراء عدة آلاف من بنادق القناصة سويسرية الصنع بها تليسكوب يقرب لمسافة 1000 - 1500 متر، وجهاز يحدد المنطقة المطلوب أصابتها، وجهاز رؤية ليلية ويتم التصويب بدقة الليزر، وذخيرة مخصوصة وهى لا تُحمل باليد، ولكن لابد من تثبيتها على قاعدة ويُقدر سعر البندقية الواحدة بنحو 4000 دولار، ولكن الحكومة السويسرية رفضت الطلب.

الحكومة السويسرية أدركت كيف سيتم أستخدام تلك البنادق، وبالتالى رفضت أن يكون لها أى دور فى تلك العملية.

و تحت عنوان " لواء شرطة : مبارك كان يتسلى بالشرائط الجنسية للفنانات" ...باقى المقال فى الرابط التالى

www.ouregypt.us

و المقال به معلومات هامة عن عمر سليمان.

القرآن الكريم